Adreswijziging

U verhuist vanuit een andere gemeente naar het grondgebied van de stad Brussel? Of u verhuist binnen het grondgebied van de stad Brussel?

U moet uw nieuwe adres binnen 8 werkdagen na uw eigenlijke installatie op het nieuwe adres meedelen, zodat wij u op uw nieuwe adres kunnen inschrijven in het bevolkingsregister.

Na uw inschrijving krijgt u een uitnodiging om de informatie op de elektronische chip van uw identiteitskaart of verblijfskaart te updaten.

Verhuisd zijn naar uw nieuwe adres op het grondgebied van de stad Brussel.

De aangifte van adreswijziging indienen:

  • Via e-mail naar info@brucity.be met de te vermelden informatie:
    • achternaam en voornaam
    • oude adres
    • nieuwe adres
    • de betrokken leden van het gezin.
    • en voeg een kopie toe van de voor- en achterkant van uw identiteitskaart of verblijfstitel.
  • Via de applicatie van de FOD Binnenlandse Zaken, Externe site Mijn Dossier
  • Zonder afspraak, aan het loket van het Administratief Centrum van de Stad Brussel of de verbindingsbureaus van Laken, Louiza, Neder-Over-Heembeek en Haren.

Update van de informatie op de chip van uw identiteitskaart of verblijfskaart nadat u een uitnodiging krijgt:

  • Zonder afspraak, aan het loket van het Administratief Centrum van de Stad Brussel of de verbindingsbureaus van Laken, Louiza, Neder-Over-Heembeek en Haren.

Brucity: piekuren aan de loketten zonder afspraak

Piekuren aan de loketten van Brucity (met toegankelijke tabel)

De aangifte van adreswijziging indienen:

  • Identiteitskaart of verblijfstitel

Update van de informatie op de chip van uw identiteitskaart of verblijfskaart:

  • Identiteitskaart of verblijfskaart + pincode

6 euro

4 weken

Opmerking: als u als buitenlander in het wachtregister bent ingeschreven of als u uit het register bent verwijderd, neem dan contact op met het Vreemdelingenbureau.

ZIE OOK