attention!

Verstoorde telefonische dienstverlening

Het telefoonsysteem van de Stad ondervindt momenteel technische storingen. Het is daarom soms moeilijk om telefonisch contact op te nemen met de verschillende diensten. U kunt uw documenten wel steeds online en op het burgerportaal Externe site MyBXL aanvragen, of een afspraak maken.

 

Een energieloket in Brucity

De Stad Brussel en het OCMW openen een energieloket in Brucity, het administratief centrum van de Stad. Vanaf dinsdag 31 januari 2023 kunnen Brusselaars die moeite hebben om hun water-, gas- en/of elektriciteitsrekening te betalen er terecht voor advies of financiële hulp. Zelfs als ze nog nooit door het OCMW werden geholpen.

  • U kunt uw water-, gas- of elektriciteitsrekening niet betalen
  • U begrijpt uw jaarlijkse afrekening niet
  • U wilt advies over hoe u minder kunt verbruiken
  • U wilt van energieleverancier veranderen
  • U vraagt zich af of u recht hebt op het sociaal tarief…

Het OCMW helpt u:

  • door u te informeren en te steunen bij de stappen die u onderneemt
  • door u te helpen een evenwichtig budget op te stellen om uw rekeningen op tijd te betalen of uw schulden af te lossen
  • door financiële hulp aan te bieden als u niet over voldoende inkomen beschikt

Openingsuren?

Energieloket Brucity (loket 30, vleugel B), Hallenstraat 4 - 1000 Brussel.

  • Dinsdag van 14u tot 16u
  • Donderdag van 14u tot 18u

Gratis nummer?

0800 35 218

Gemaakt 27/01/2023 (bewerkt op 27/01/2023)

ZIE OOK

Een energieloket in Brucity