attention!

Onderhoud MyBXL en telefonische bereikbaarheid

Door onderhoudswerken is het burgerportaal Externe site MyBXL niet beschikbaar van vrijdag 2 december om 13u tot en met zaterdag 3 december 2022 om 7u30. Op zaterdag 3 december zijn er nog onderbrekingen mogelijk. Door de verhuis van de diensten van de Stad Brussel naar het nieuwe Administratief Centrum Brucity (op 12 december 2022) kan de wachttijd voor een telefonisch antwoord ook tijdelijk langer zijn.

 

Hulp in gebarentaal

Een tolkendienst voor gebarentaal is beschikbaar bij de diensten Bevolking en Burgerlijke Stand. Deze dienst is toegankelijk in het Administratief centrum en in de verbindingsbureaus van Louiza, Laken en Neder-Over-Heembeek (van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u).

Hoe werkt het?

De dienst bestaat uit het tolken op afstand voor gesprekken tussen doven of slechthorenden en medewerkers van de Stad Brussel. Medewerkers kunnen met behulp van een tablet in contact komen met een doventolk. De dove of slechthorende persoon die deze dienst aanvraagt, staat zichtbaar in contact met de tolk op het tabletscherm. De medewerker van de Stad communiceert met die tolk via de microfoon en koptelefoon van de tablet.

Hoe aanvragen?

U kan de dienst aanvragen door een e-mail te sturen naar:

De tolkendienst voor gebarentaal gebeurt in samenwerking met Externe site Relais-Signes (voor Franstaligen) en Externe site Vlaams Communicatie Assistentie Bureau voor Doven (voor Nederlandstaligen).

Vlaams Communicatie Assistentie Bureau voor Doven