attention!

Onderhoud MyBXL en telefonische bereikbaarheid

Door onderhoudswerken is het burgerportaal Externe site MyBXL niet beschikbaar van vrijdag 2 december om 13u tot en met zaterdag 3 december 2022 om 7u30. Op zaterdag 3 december zijn er nog onderbrekingen mogelijk. Door de verhuis van de diensten van de Stad Brussel naar het nieuwe Administratief Centrum Brucity (op 12 december 2022) kan de wachttijd voor een telefonisch antwoord ook tijdelijk langer zijn.

 

Afspraak maken

De diensten Bevolking, Identiteitsbewijzen en Vreemdelingenbureau bieden de mogelijkheid om een online afspraak te maken voor bepaalde verrichtingen.

Het is ook mogelijk om een afspraak te maken via alle beschikbare selfloketten en pc's MyBXL.

Mogelijke verrichtingen

  • aanvragen van een rijbewijs
  • aanvragen van een identiteitskaart
  • hernieuwen van een verblijfskaart C, E, E+, F+, Annex 8 en Annex 19
  • aanvragen van een paspoort

Voor Europeanen en gelijkgestelden:

  • productie van documenten in het kader van het verblijf
  • aanvraag van permanent verblijf (Annex 22)
  • veranderingen in het Rijksregister (naam, burgerlijke stand,...)
  • afhalen van een verklaring van inschrijving (Bijlage 8)
  • eerste inschrijving (gezinshereniging, werknemers, zelfstandigen, houders van voldoende bestaansmiddelen, werkzoekenden)

Volmacht

De volgende documenten kunnen worden afgehaald met een geschreven volmacht en een kopie van de identiteitskaart van de betrokkene:

  • een identiteitskaart, kids-ID, niet-biometrische verblijfskaart (ook vereist: de PIN/PUK-codes van de houder van de kaart)
  • een rijbewijs (ook vereist: het oude rijbewijs van de houder dat moet worden terugbezorgd)
  • het paspoort

Dringende procedures

Maak telefonisch een afspraak voor:

  • aanvragen in dringende/hoogdringende procedure van een identiteitskaart, kids-ID, verblijfkaart (voor zover u in het bevolkingsregister ingeschreven bent), op het nummer 02 279 35 40
  • paspoortaanvragen in dringende procedure op het nummer 02 279 35 60

Afspraak rechtstreeks aan het loket (3de verdieping Vreemdelingenbureau) voor de spoedprocedure voor verblijfskaarten E.

Opmerking: door een uur te kiezen in de agenda verbindt u zich ertoe uw afspraak te eerbiedigen en om effectief aanwezig te zijn op de dienst op het gekozen uur. Elke vertraging heeft als gevolg dat u uw afspraak verliest en in de gewone rij komt te staan (zie algemene voorwaarden).

Algemene voorwaarden

  • ingeschreven zijn in de Stad Brussel (1000, 1020, 1120, 1130 Brussel)
  • alle gevraagde documenten klaarmaken voor de afspraak om bediend te worden op het aangegeven uur

Een nieuwe afspraak of nieuw ticket moet worden aangevraagd als:

  • u te laat bent op uw afspraak
  • u niet over alle gevraagde documenten beschikt
  • u niet beantwoordt aan de voorwaarden voor de afgifte van het gevraagde document

Door te klikken op de knop 'Een afspraak maken', gaat u akkoord met deze algemene voorwaarden.

Opgelet: afspraken vóór 12 december 2022 zijn niet meer mogelijk voor de eerste inschrijving van EU-burgers.

ZIE OOK