Afspraak maken

De diensten Bevolking, Identiteitsbewijzen en Vreemdelingenbureau bieden de mogelijkheid om een online afspraak te maken voor bepaalde verrichtingen.

  • aanvragen en afhalen van een rijbewijs
  • aanvragen en afhalen van een identiteitskaart
  • hernieuwen van een verblijfskaart C, E, E+, F+, Annex 8 en Annex 19
  • afhalen van een verblijfskaart
  • aanvragen en afhalen van een paspoort
  • afhalen van PIN/PUK-codes

Voor Europeanen en gelijkgestelden:

  • productie van documenten in het kader van het verblijf
  • verklaring van vertrek naar het buitenland (Model 8)
  • aanvraag van permanent verblijf (Annex 22)
  • veranderingen in het Rijksregister (naam, burgerlijke stand,...)
  • afhalen van een verklaring van inschrijving (Bijlage 8)
  • eerste inschrijving (gezinshereniging, werknemers, zelfstandigen, houders van voldoende bestaansmiddelen, werkzoekenden)

Niet-EU burgers kunnen een afspraak maken door een e-mail te sturen naar:

De volgende documenten kunnen worden afgehaald met een geschreven volmacht en een kopie van de identiteitskaart van de betrokkene:

  • een identiteitskaart, kids-ID, niet-biometrische verblijfskaart (ook vereist: de PIN/PUK-codes van de houder van de kaart)
  • een rijbewijs (ook vereist: het oude rijbewijs van de houder dat moet worden terugbezorgd)
  • het paspoort

Maak telefonisch een afspraak voor:

  • aanvragen in dringende/hoogdringende procedure van een identiteitskaart, kids-ID, verblijfkaart (voor zover u in het bevolkingsregister ingeschreven bent), op het nummer 02 279 35 40
  • paspoortaanvragen in dringende procedure op het nummer 02 279 35 60

Afspraak rechtstreeks aan het loket (3de verdieping Vreemdelingenbureau) voor de spoedprocedure voor verblijfskaarten E.

Opmerking: door een uur te kiezen in de agenda verbindt u zich ertoe uw afspraak te eerbiedigen en om effectief aanwezig te zijn op de dienst op het gekozen uur. Elke vertraging heeft als gevolg dat u uw afspraak verliest en in de gewone rij komt te staan (zie algemene voorwaarden).

  • ingeschreven zijn in de Stad Brussel (1000, 1020, 1120, 1130 Brussel)
  • alle gevraagde documenten klaarmaken voor de afspraak om bediend te worden op het aangegeven uur

Een nieuwe afspraak of nieuw ticket moet worden aangevraagd als:

  • u te laat bent op uw afspraak
  • u niet over alle gevraagde documenten beschikt
  • u niet beantwoordt aan de voorwaarden voor de afgifte van het gevraagde document

Door te klikken op de knop 'Een afspraak maken', gaat u akkoord met deze algemene voorwaarden.