Openbaar onderzoek en Overlegcommissie

De speciale regels van openbaarmaking (openbaar onderzoek en overlegcommissie)  worden om diverse redenen georganiseerd, voorafgaand aan de aflevering van een stedenbouwkundige-, milieu- of verkavelingvergunning (-attest), indien de wet dit vereist, en sowieso vóór de aanneming van een stedenbouwkundig plan of reglement.

De directie Vergunningen van het departement Stedenbouw schakelt op maandag 5 november 2018 over naar een nieuwe informaticatool voor de behandeling van aanvragen tot stedenbouwkundige en milieuvergunningen op gewestelijk niveau. Daardoor kan de dienstverlening de komende weken ernstig verstoord zijn en kan er vertraging optreden in de behandeling van de dossiers.

Schriftelijk:

  • T.a.v. het College van Burgemeester en Schepenen
    Secretariaat van de overlegcommissie
    Departement Stedenbouw
    Anspachlaan 6
    1000 Brussel

Mondeling, tijdens de duur van het openbaar onderzoek, bij de daartoe aangestelde ambtenaar:

  • Administratief centrum
    Anspachlaan 6
    1000 Brussel
    10de verdieping – bureau 10-00
    Van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u
    Donderdag:

    • van 16u tot 18u

    • van 18u tot 20u (enkel na afspraak op 02 279 29 29)

Opgelet: nieuwe uurregeling 2019

Tijdens de hele duur van het openbaar onderzoek kan het volledig dossier van de aanvraag geraadpleegd worden:

  • Van maandag tot vrijdag: tussen 9u en 12u
  • Op woensdag: van 16u tot 19u

Technische uitleg over het dossier kan bekomen worden op dezelfde tijdstippen, maar uitsluitend op afspraak: 02 279 29 29.

Per e-mail:

Via het online formulier:

AGENDA