Verstoorde dienstverlening op maandag 6 december

Op maandag 6 december 2021 is de dienstverlening aan de loketten van het Administratief centrum en de verbindingsbureaus verstoord door syndicale acties. Het verbindingsbureau van Neder-Over-Heembeek is gesloten. U kan altijd uw documenten online aanvragen of een afspraak maken. Er worden ook storingen verwacht op het bus-, tram- en metronet van de MIVB.

 

Adreswijziging

U verhuist vanuit een andere gemeente naar het grondgebied van de Stad Brussel? Of u verhuist binnen het grondgebied van de Stad Brussel?

U moet uw nieuwe adres binnen 8 werkdagen na uw eigenlijke installatie op het nieuwe adres meedelen, zodat wij u op uw nieuwe adres kunnen inschrijven in het bevolkingsregister.

Hoe aanvragen?

  • Online: via het e-loket Mijn dossier of Irisbox
  • Aan het loket, zonder afspraak
  • E-mail: bevolkingbrussel@brucity.be
    ​Te vermelden informatie:
    • Achternaam en voornaam
    • Uw oude adres
    • Uw nieuwe adres
    • Indien van toepassing, leden van het huishouden die met u zijn meegekomen
    • Voeg een kopie van de voor- en achterkant van uw identiteits- of verblijfskaart toe

Vereiste documenten

  • Identiteitskaart
  • Verblijfskaart

Tarief

  • 6 euro te betalen aan het loket of bij de verandering van het adres op uw elektronische identiteitskaart of verblijfskaart (bij voorkeur betaling via Bancontact)

Wachttijd

  • 4 tot 6 weken

Opmerking: als u als buitenlander in het wachtregister bent ingeschreven of als u uit het register bent verwijderd, neem dan contact op met het Vreemdelingenbureau.

ZIE OOK