Adreswijziging

Je verhuist vanuit een andere gemeente naar het grondgebied van de stad Brussel? Of je verhuist binnen het grondgebied van de stad Brussel?

Je moet jouw nieuwe adres binnen 8 werkdagen na je eigenlijke installatie op het nieuwe adres meedelen, zodat wij je op jouw nieuwe adres kunnen inschrijven in het bevolkingsregister.

Na je inschrijving krijg je een uitnodiging om de informatie op de elektronische chip van je identiteitskaart of verblijfskaart te updaten.

Verhuisd zijn naar je nieuwe adres op het grondgebied van de stad Brussel.

De aangifte van adreswijziging indienen:

  • Via e-mail naar info@brucity.be met de te vermelden informatie:
    • achternaam en voornaam
    • oude adres
    • nieuwe adres
    • de betrokken leden van het gezin
    • en voeg een kopie toe van de voor- en achterkant van je identiteitskaart of verblijfstitel.
  • Via de applicatie van de FOD Binnenlandse Zaken, Externe site Mijn Dossier
  • Zonder afspraak, aan het loket van het Administratief Centrum van de Stad Brussel of de verbindingsbureaus van Laken, Louiza, Neder-Over-Heembeek en Haren.

Update van de informatie op de chip van je identiteitskaart of verblijfskaart nadat je een uitnodiging krijgt:

  • Zonder afspraak, aan het loket van het Administratief Centrum van de Stad Brussel of de verbindingsbureaus van Laken, Louiza, Neder-Over-Heembeek en Haren.

Brucity: piekuren aan de loketten zonder afspraak

Piekuren aan de loketten van Brucity (met toegankelijke tabel)

De aangifte van adreswijziging indienen:

  • Identiteitskaart of verblijfstitel

Update van de informatie op de chip van je identiteitskaart of verblijfskaart:

  • Identiteitskaart of verblijfskaart + pincode

6 euro

4 weken

Opmerking: als je als buitenlander in het wachtregister bent ingeschreven of als je uit het register bent verwijderd, neem dan contact op met het Vreemdelingenbureau.

ZIE OOK