Verstoorde dienstverlening aan loketten Demografie

Door de nationale betoging kan de dienstverlening aan de loketten van het departement Demografie (Bevolking en Burgerlijke Stand) verstoord zijn op vrijdag 24 september 2021. Het e-loket blijft toegankelijk voor het uitvoeren van een reeks administratieve stappen.

 

Adreswijziging

U verhuist vanuit een andere gemeente naar het grondgebied van de Stad Brussel? Of u verhuist binnen het grondgebied van de Stad Brussel?

U moet uw nieuwe adres binnen 8 werkdagen na uw eigenlijke installatie op het nieuwe adres meedelen, zodat wij u op uw nieuwe adres kunnen inschrijven in het bevolkingsregister.

Hoe aanvragen?

  • Online: via het e-loket Mijn dossier of Irisbox
  • Aan het loket, zonder afspraak
  • E-mail: bevolkingbrussel@brucity.be
    ​Te vermelden informatie:
    • Achternaam en voornaam
    • Uw oude adres
    • Uw nieuwe adres
    • Indien van toepassing, leden van het huishouden die met u zijn meegekomen
    • Voeg een kopie van de voor- en achterkant van uw identiteits- of verblijfskaart toe

Vereiste documenten

  • Identiteitskaart
  • Verblijfskaart

Tarief

  • 6 euro te betalen aan het loket of bij de verandering van het adres op uw elektronische identiteitskaart of verblijfskaart (bij voorkeur betaling via Bancontact)

Wachttijd

  • 4 tot 6 weken

Opmerking: als u als buitenlander in het wachtregister bent ingeschreven of als u uit het register bent verwijderd, neem dan contact op met het Vreemdelingenbureau.

ZIE OOK